/Oferta /Skupiona fala uderzeniowa

Terapia skupioną falą uderzeniową

Urządzenie do leczenia skupioną falą uderzeniowąW medycynie fali uderzeniowej używa się od 1980r. W nowoczesnej terapii leczenia bólu energia fali uderzeniowej przekazywana jest bezpośrednio do bolesnych obszarów ciała co zapewnia skuteczne leczenie.

Fala uderzeniowa przyspiesza procesy lecznicze poprzez stymulację ciała do samouzdrawiania. Zwiększa metabolizm i przyspiesza krążenie krwi, ma to bezpośredni wpływ na proces regeneracji.

Duża cześć społeczeństwa odczuwa przewlekły ból związane z różnymi patologiami, m.in.: z łokciem tenisisty, ostrogą piętową, zwapnieniami w obszarze barku. Częstokroć chroniczne stany bólowe mogą być związane z pozostawaniem w bezruchu w określonej pozycji lub z ciągłym wykonywaniem określonych ruchów. Zastosowanie terapii skupioną falą uderzeniową pozwala na zastąpienie nieskutecznych tradycyjnych metod oraz w niektórych przypadkach na uniknięcie operacji. Badania dowodzą coraz szerszych możliwości zastosowania terapii oraz jej wysokiej skuteczności.

Terapia Pozaustrojową Falą Uderzeniową (ESWT) jest nowoczesną i wysoce efektywną metodą zabiegową - wysoka energia mechanicznej fali infradźwiękowej jest dostarczana do bolesnych części ciała. Dzięki zabiegowi można niezwykle skutecznie leczyć patologiczne zmiany ścięgien, wiązadeł, torebek stawowych oraz mięśni i kości.

Korzystne efekty terapii skupioną falą uderzeniową bardzo często występują już po pierwszym lub drugim zabiegu. Terapia eliminuje ból i przywraca pełną mobilność polepszając jakość życia. Od pewnego czasu pacjenci najlepszych klinik w Polsce mogą korzystać z tej nowatorskiej terapii wykorzystującej urządzenia piezoelektryczne najnowszej generacji.

Terapia skupioną falą uderzeniową posiada liczne zalety w stosunku do tradycyjnych metod rehabilitacji, m.in.:

• zabieg ambulatoryjny,
  • szybkość i mała bolesność,
  • widoczne efekty już po pierwszym zabiegu,
  • szybkie działanie przeciwbólowe,
  • nie powoduje alergii,
  • zabieg celowany,
  • duże spektrum zabiegowe,
  • brak konieczności specjalnego przygotowania pacjenta.

Aby skutecznie zwalczyć ból potrzebne jest kilka sesji w zależności od wskazania lekarza bądź terapeuty. Zabieg przynosi bardzo szybkie efekty terapeutyczne pozwalając na powrót do normalnej aktywności.

Wskazania do terapii zogniskowaną falą uderzeniową obejmują między innymi:

• zwapnienia zlokalizowane w obrębie tkanek miękkich (np.zwapnienia okołobarkowe),
  • zapalenie ścięgien stożka rotatorów,
  • zapalenie ścięgna rzepki (kolano skoczka),
  • zapalenie ścięgna Achillesa i innych ścięgien,
  • łokieć tenisisty i golfisty,
  • zapalenie kaletki podbarkowej,
  • zapalenie kaletki krętarzowej,
  • kolano biegacza,
  • zapalenie powięzi podeszwy stopy,
  • objawową ostrogę piętową,
  • zespół ciasnoty przedziałów powięziowych podudzia,
  • podwyższone napięcie mięśniowe,
  • aktywne mięśniowo-powięziowe punkty spustowe,
  • przewlekłe stany pourazowe,
  • stawy rzekome,
  • opóźniony zrost kostny,
  • owrzodzenia żylne podudzi,
  • cellulit.

Prawidłowo wykonany zabieg przez odpowiednio przeszko­lony personel nie niesie z sobą żadnego ryzyka czy skutków ubocznych. Już po 2 lub 3 zabiegach ponad 80 % pacjentów odczuwa znaczną redukcję bólu lub jego całkowite ustąpienie. Zabieg trwa zazwyczaj 5 do 15 minut w zależności od rodza­ju dolegliwości. Zazwyczaj przeprowadza się od 2 do 3 zabiegów w tygodniowym odstępie.